Szerettem volna felhívni a figyelmedet arra, hogy új szabályok miatt,
változások vannak, a kártyás vásárlásnál.


Igyekeztem összeszedni az én felhasználói tudásommal, hogy hol és hogyan tudsz majd interneten fizetni kártyával, hogy ez ne legyen az akadálya a netes vásárlásnak nálam vagy másnál!

Ez egy gyors tájékoztató lesz, biztos, hogy nem tudok mindenre kiterjedően pontos infót mondani neked. Én is csak nézek olykor, hogy mennyi minden változik körülöttem. Bevallom, én a férjem segítségét kértem, hogy „Biztos ne rontsak el semmit”, amikor a magam beállításait megkezdtem, de igazából elég könnyen megy. (Viszont mindenképpen javaslom, hogy a saját bankod  tájékoztatóját, útmutatóját követve állítsd be, amit kell!)

Én kifejezetten szeretek bankkártyával vásárolni. Nyilván nem vásárlok akárhonnan, akármit, de nekem az utalás sokkal macerásabb! (Persze lehetünk mások.) Nekem mindig fontos volt, ha online kártyával fizetek, akkor a tudás, amit megveszek, pillanatokon belül már nálam is landol. Ez a legnagyobb öröm. Ebben a rohanó világban nem szeretünk várni. Pedig annak is van szépsége!

Tehát, amit én megtudtam erről a változásból, az az, hogy

  • a biztonságos(abb) vásárlás miatt
  • egy internetes biztonsági kódot kell beállítani a bankkártyánkhoz,
  • különben nem tudunk majd fizetni az interneten a bankkártyánkkal.

Vannak bankok, ahol már korábban megtörtént ez az átállás, de – én úgy tudom – hogy az Európai Unióban mindenhol 2021.01.01-től már él, kötelező a kétlépcsős azonosítás.

Két lépcsős

amikor apukámnak erről meséltem, azt kezdte magyarázni, hogy ahol a számítógép van, ott nincs is lépcső…


A viccelést félre téve, ha kiválasztott termék, szolgáltatás kifizetését bankkártyáddal szeretnéd megtenni, és kezdeményezed a vásárlást (adataid megadásával) akkor az csak abban az esetben lesz végrehajtva, ha Te, mint kártyabirtokos – egy egyedi azonosítással – megerősíted a fizetési szándékodat.
Ezt a második lépést erős ügyfél-hitelesítésnek neveznek.


Magyarul nem elég, hogy csak nálad legyen a kártyád
(vagy tudd a kártya adataidat),
még igazolnod kell azt, hogy te akarsz vásárolni.
Amúgy szerintem ez megnyugtató,
hiszen ez a megnehezítés azt szolgálja,
hogy a kártyacsalók ne tudjanak annyira könnyen meglopni!

A bankok és a kártyaelfogadók 2020 év végén fokozatosan álltak át az új megerősítési módszerre, és ezért 2021. január 1-től az ilyen bankkártyás tranzakcióknál különböző megerősítési módok fordulhatnak elő.


A teljességhez hozzátartozik, hogy vannak bizonyára kivételes helyzetek, amikor pl. az adott tranzakció nem minősül kivételnek, vagy a tranzakcióra mentesség nem alkalmazható, meg aki nem ad meg telefonszámot az azonosításhoz, vagy nem használja bankjának mobilbanki alkalmazását…
de tényleg javaslom, hogy nézz utána, hogy nálad, hogyan működhet majd ez!

*Megjegyzés: Elkezdetem utána olvasni a jogszabályoknak, irányelveknek, hogy hiteles forrást tudjak neked itt írni, de rájöttem, hogy se magamat, se téged nem akarlak ilyenekkel terhelni.
Egyszerűen csak felhívom a figyelmedet erre a változásra. Ha nem tudsz vásárolni kártyával, nézz utána a bankodnál, hogy kell beállítani, és tedd meg, amit kell; legegyszerűbben szerintem ezt az információt a bank honlapjáról is be lehet gyűjteni.

Hogyan tudsz, tehát az interneten keresztüli bankkártyával fizetni?

Ha beállítottad, amit kell, akkor

– ha a mobilbank-alkalmazást használsz:

  1. lépés: Az online fizetési felületen add meg a kártyád adatait (ha nem mentett bankkártyás fizetést hajtasz végre). Kérd a terméket vagy szolgáltatást. Majd látod, hogy „hitelesítésre vár”.
  2. lépés: Ekkor kapsz a telefonodra egy azonnali (push) értesítést, arra kell koppintani.
  3. lépés: Azonosítsd magad alkalmazáson belül Pinnel vagy biometrikus úton (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel).

– ha  nem mobilbankot használsz:

akkor attól függően, hogy milyen banknál vagy, más lehet, amit tenned kell én ezeknek így olvastam utána (de mindenképpen nézz utána, hogy a te bankodnál hogy van, biztos, hogy van tájékoztató ezzel kapcsolatban!)

  1. lépés: Az online fizetési felületen add meg a kártyád adatait (ha nem mentett bankkártyás fizetést hajtasz végre).
  2. lépés: Írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (bankfüggő, hogy hány számjegyből álló kódot kell megadni és bankfüggő az elnevezés is.

Ha bankokra kattintasz, akkor meg találod a tájékoztatójukat is!

A banki tájékoztatók és a jelszókérő elnevezése:
OTP Bank = Telekód
Erste Bank = netbank jelszó
UniCredit = Telefonbank PIN-kód
K&H Bank = internetes vásárlási jelszó
Budapest Bank = internetes vásárlási jelszó
Takarékbank = iPIN
MKB Bank = Online PIN-kód
Sberbank = Sberbank online fizetési jelszó
GRÁNIT Bank = online vásárlási jelszó
MagNet Bank = Internetes vásárlási kód

3. lépés: Add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű kódot.


Kivétel a CIB Banknál, mivel – ha jól tudom – náluk 2021.01.01-től kizárólag a mobilalkalmazásban lehet jóváhagyni a fizetést. Az SMS-ben történő autentikáció megszűnt.

Remélem, hogy hasznos volt ez a kis leírás!
Én várlak szeretettel a tananyagomban, szolgáltatásaimon!

0 Hozzászólás

Mi a Te gondolatod a cikkről?

Érdekel a véleményed! A lenti szövegdobozban kifejtheted a gondolataidat!
A "Hozzászólás küldése" gombra kattintással elfogadod az Adatkezelési Tájékoztatót!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük